Pressmedelande från Skåne mejerier

Marknadsledande Bravo släpper smoothie med ny smak av skogsbär

Bravo har pressat frukt till juice sedan 1973, och Bravo Smoothies har sedan lansering varit en succé och är idag marknadsledare i Sverige inom kategorin smoothies. Den nya smaken ”Skogsbär” med smak av bland annat hallon, blåbär och björnbär, innehåller inget tillsatt socker eller andra tillsatser, och kommer i en 1 liter förpackning perfekt till familjen.

Marknadstrenden i Sverige visar att smoothie-segmentet fortsätter att öka, det senaste året med närmare 50 % i volym (Nielsen-siffror v 32 2019). För att svara på den växande hälsotrenden lanserar nu Bravo en femte smak till sitt existerande smoothie-sortiment. Smaken ”Skogsbär” har testats av konsumenter med mycket bra utfall.

Bravo Smoothie innehåller precis som Bravo juice 100% pressade frukter och bär, och många konsumenter upplever smoothie som ett nyttigare alternativ till juice. Smoothie konsumeras främst till frukost, men även som ett nyttigt och mättande mellanmål.

— Bravo har blivit en älskad favorit i svenska hushåll och är nu även Sveriges mest sålda smoothie, säger Martina Pettersson, marknadschef för Bravo. Vår senaste nyhet ”Skogsbär” består endast av 100% frukt och bär, utan tillsatt socker eller andra tillsatser.

För mer information:
www.bravo.nu